بسیاری از صاحبان کسب و کار به روش های وفادارسازی مشتریان توجه نمی کنند. همین نکته موجب می شود با اینکه هزینه های بازاریابی زیادی برای جذب مشتری انجام می دهند، آن نتیجه ی مطلوب را نگیرند. در نتیجه باید در کنار جذب مشتری، برای وفادار ماندن مشتری برنامه ریزی کرد.
اگر در این زمینه برنامه ریزی مطلوبی داشته باشید، بسیاری از هزینه های بازاریابی و تبلیغات شما کاهش می یابد. همچنین اگر مشتریان وفاداری داشته باشید خودش به یک نوع ابزار تبلیغاتی برای کسب و کار تبدیل می شود، چون مشتری وفادار به صورت دهان به دهان و یا به اشتراک گذاشتن تجربه ی خودش با اطرافیانش، مشتریان زیادی را به سمت شما می کشد.
در این مطلب به بعضی از روش ها که برای وفادارسازی مشتریان در کلینیک های زیبایی تأثیر دارند، می پردازیم:
آفرهای ویژه
این روش را معمولاً برای مشتریان قدیمی در نظر می گیرند، مشتری قدیمی بدین شکل احساس خاص می کند. البته آفر را باید تا حدی لحاظ کنید که باعث کم شدن سود کلینیک شما نشود. می توانید آفر را بر اساس تاریخ های مناسبتی تقویم یا تاریخ تولد آن شخص در نظر بگیرید.
تشکر از مشتری
مشتریان از اینکه مورد توجه قرار بگیرند، احساس خرسندی می کنند. برای اینکه به مشتریان این حس را بدهید، از آن ها تشکر کنید. پیشنهاد، انتقاد، خریدی و . . . از طرف مشتری میتواند یک فرصت برای شما ایجاد کند که از آن مشتری تشکر کنید. به کمک قابلیت پنل پیامکی در نرم افزار مدیریت مطب برین کلینیک، براحتی می توانید پیام تشکر، پیام تبریک تولد و پیام های ثبت یا لغو نوبت دهی را با متن پیشنهادی خودتان برای مشتریان ارسال کنید و وفاداری مشتریان خودتان را افزایش دهید.
امتیازدهی و پاداش
این روش نیز یک روش بسیار خوب برای وفادارسازی مشتری می باشد، مثلاً تعداد مشخصی از مراجعه را برای مشتری در نظر بگیرید و هر زمان که تعداد مراجعات مشتری به آن حد رسید، یک آفر ویژه برای آن مشتری لحاظ کنید. با این کار، مشتری ترغیب می شود که تعداد مراجعات خودش را در صورت نیاز، به آن حد مربوطه برساند.
راه های ارتباطی مختلف
مشتریان برای اینکه بتوانند سؤالات یا پیشنهادات خودشان را عنوان کنند، نیاز به راه ارتباطی با شما دارند، اگر این راه ارتباطی شما فقط یک شماره تلفن باشد و مثلاً بعضی مواقع در دسترس نباشد، امکان اینکه مشتری وفادار نماند بیشتر می شود. اما اگر شما از روش های مختلفی مثل شماره تلفن، شبکه های اجتماعی، ایمیل و راه های دیگری برای ارتباط با مشتری استفاده کنید، در این زمینه نیاز مشتری برطرف می گردد و هم امکان پاسخ گویی شما به درخواست مشتری راحت تر می شود و هم احتمال وفادار ماندن مشتری بیشتر می شود.
رفتار مناسب
پرنسل و کادر درمان شما باید در مقابل مراجعه کنندگان، بسیار محترمانه و صمیمانه برخورد کنند. این روش تأثیر مثبت در روحیه ی مشتری و در نتیجه وفادار ماندن مشتری دارد.
روش های بسیار زیادی در این زمینه می توانند مؤثر باشند که برای این کار می توانید به مطالب سایت برین کلینیک مراجعه بفرمایید.
همکاران بنده در برین کلینیک آماده پاسخگویی به سوالات شما پزشکان عزیز می باشند 09109829787 – 02191303941