وقتی یک مرکز درمانی و پرسنل آن نتوانند نظم و آرامش و اطمینان خاطر را به مراجعه کننده گان خود القا کنند بی شک محل مناسبی برای بهبودی بخشیدن به بیماران نخواهند بود .
ارائه خدمات بهتر تا حدودی زیادی مستلزم داشتن یک سیستم مدیریت یکپارچه ، توانمند و سازمان یافته می باشد.
آنچه یک سهامدار از واحد حسابداری کلینیک خود انتظار دارد جدا از مباحثی مثل پرسنل و بیماران و … مدیریت دقیق هزینه ها و درآمدها و افزایش سود است .
پس واضح است که سیستم حسابداری درمانگاهها،کلینیک یا مرکز درمانی باید به گونه ای باشد که در هر بازه ای از زمان امکان بررسی هرکدام از آیتم های ذکر شده را به مدیر مالی مجموعه بدهد تا واحد حسابداری بتواند با تسلط کامل بر اوضاع از زیان های احتمالی پیشگیری کند و با تمرکز بر بخش های درآمدزا سود کلینیک را افزایش دهد.